LA PENYA

dijous, 31 de desembre de 2009

AQUELL ANY NOU

El cap d'any de 2000 jo era a Nova York. Havia llogat un apartament al Soho i guanyava calés a punta pala. Tot anava bé fins que la policia va començar a investigar-me; s'havien adonat que les meves activitats professionals no eren del tot legals. No tenien probes per acusar-me formalment, així que es limitaven a fer-me la vida impossible. El sergent Spragels, de la DEA, era qui s'encarregava del meu cas. Els paios es pensaven que estava ficat en drogues, quan en realitat em dedicava a la venda fraudulenta de raspalls de dents. Els americans estan obsessionats en la higiene buco-dental i s'hi miren molt a l'hora de comprar aquest tipus de producte, així que només s'interessen per articles bons i cars. Jo comprava remeses de raspalls de dents als xinesos de Chinatown a baix preu per després col·locar-los al mercat com a articles de luxe; La transacció m'aportava uns bon beneficis. Però el problema important el tenia amb la màfia lapona, aquests s'havien organitzat i controlaven el mercat clandestí d'articles d'higiene personal. Així, doncs, em trobava amb l'assatjament policial per una banda i amb l'organització criminal que em volia fer la pell per l'altra. El dia 31 de desembre d'aquell any vaig decidir oblidar-ho tot i, acompanyat per la Florence, una xicota d'origen belga, preciosa i amb els pits enormes, vaig anar cap a Times Square a celebrar el nou any, centúria i mil·lenni, abillat amb aquelles ulleres en forma de 2000.