LA PENYA

dimarts, 22 de desembre de 2009

CORRESPONSAL DE GUERRA

Quan era un marrec amb pantalons curts i genolls pelats, em passava les llargues tardes d'estiu a la ja desapareguda biblioteca de Caixa Sabadell, a la ciutat que porta el seu nom, o viceversa. La meva lectura preferida eren els còmics i molt especialment l'Asterix i el Tintin. D'aquest últim vaig saber de la professió de periodista i corresponsal. Això de passar-se el dia viatjant amunt i avall , coneixent tota mena de països i corrent aventures apassionants va despertar la meva curiositat de xaval somiador. En aquells anys, per a mi, la figura d'un periodista intrèpid la formava un home jove, blanc, solter, sense parella i amb gos. Això va ser així fins que anys després vaig saber de la existència d' Oriana Fallaci, escriptora i periodista italiana finada fa tres anys. La seva experiència periodística va de la segona guerra mundial, de fet va viure la Itàlia d'en Mussolini, fins l'atemptat del 11-S a Nova York, passant per la guerra del Vietnam. També ha publicat diversos llibres i reculls d'entrevistes a tota mena de personatges importants del segle XX.