LA PENYA

divendres, 25 de febrer de 2011

FREQÜÈNCIA · 7

    "Cuando una persona rememora el passat, se le activan els mateixos mecanismos del cervell que cuando imagina un futuro." Aquesta frase, amb el seu accent peculiar, és del  gran  Eduard Punset ( 1936). Es va dedicar a la política durant la transició, primer amb la UCD d'en Suarez i després amb el CDS, i va participar en la implantació de l'estat de les autonomies com a Conseller de Finances de la Generalitat. En els últims anys ha estat vinculat amb el món científic i amb la seva divulgació en el programa REDES de TVE; ha publicat diversos llibres, entre els quals hi ha la trilogia: Viaje a la felicidad, Viaje al amor i Viaje al poder de la mente, aquest últim especialment recomenable. De tots els conceptes i frases que li he sentit o llegit, la que més m'ha arribat i que sempre recordaré, és la teoria de la zebra. Ell explica  que els humans ens estressem en pensar en problemes futurs, la qual cosa redueix notablement la superfície de l'hipocamp, afectant considerablement la capacitat creativa, la memòria i la concentració. En canvi la zebra  pot estar tranquilament en el seu hàbitat natural, sense amoïnar-se per res, i no és fins que no té un lleó davant seu que es comença a preocupar i a estressar.  Jo, sempre que puc, aplico la teoria de la zebra.

Interessant programa de REDES sobre la felicitat. Val la pena donar-li una ullada.


¿Qué hacer para ser feliz? Video Punset

8 comentaris:

Clidice ha dit...

Témer i esperar del futur són la pitjor manera d'invertir el present. Això sempre he procurat tenir-ho clar :) Bon cap de setmana :)

Ventafocs ha dit...

Bon vespre Gregori, a mi també m'ha agradat la teoria de la zebra, però m'he quedat amb les ganes de veure el vídeo... no hi ha manera d'accedir-hi, ho provaré demà. Que tenguis un molt bon cap de setmana!

Audrey ha dit...

El Punset un gran divulgador. M'ha agradat molt el video sobre la felicitat, m'adono que gaudeixo d'alguns dels ingredients i hi ha d'altres han de trobar el seu moment, la clau -pel que sembla- és fluïr en companyia...

Irina ha dit...

Potser m'hauràs d'ensenyar com aplicar aquesta teoria de la zebra! perquè realment em faria falta.
Gràcies pel teu comentari d'ahir, ets com un angelet que sempre diu coses boniques, et mereixes el cel.
Una abraçada, Irina

aina ha dit...

Jo no el llegiré al post, esperaré a que el me contis.

Elfreelang ha dit...

Vaig volant al zoo a trobar unes quantes zebres!

M. Roser Algué Vendrells ha dit...

Tot un personatge, el Punset...Una vegada li vaig sentir dir una sentència de les seves, va dir:" jo no em moriré mai perquè no està científicament comprobat que jo m'hagi de morir", Si ell ho diu...
Una abraçada,
M. Roser

Helena Bonals ha dit...

El passat i el futur, segons Paul Auster: el sol és el passat, la terra el present, la lluna el futur.

Ens mouen tant la infantesa, com tots els somnis.