LA PENYA

dijous, 7 d’abril de 2011

Quan era jove ( més que ara ) sovint em trobava amb gent gran que em miraven fit a fit i deixaven anar amb certa nostàlgia: "m'agradaria tenir la teva edat amb la experiència d'ara", frase que ara trobo força estúpida perquè no hi hauria cosa més patètica que un nano de disset anys comportant-se com si en tingués cinquanta. S'ha de viure cada època vital segons pertoca i, si bé es cert que cometem errors per falta d'experiència, jo estic convençut que, si tornés enrere, els tornaria a cometre. És molt fàcil analitzar les coses fredament i amb certa perspectiva, però ens oblidem quines eren les necessitats i inquietuds del moment en què varem prendre la decisió que ara ens sembla equivocada. Jo la tornaré a espifiar una vegada i una altra.

8 comentaris:

aina ha dit...

No puc estar en més desacord! jo pagaria tot quan tenc per a tenir 15 anys menys i tornar a començar amb el que sé, que en faria de coses que m`han mancat! tu te podries preparar perquè no en tendria gens de por a equivocar-me, tendria tota una vida per davant per solventar-ho. Però com que ja en tenc més de 30...he d`anar amb peus de plom o ho pagaré per la resta dels dies.

Lluna ha dit...

...i un altra, i un altra i així encara que l'experiència sigui un grau. Però equivocar-nos crec que tb ens aporta alguna cosa, i suposo que hi ha gent a la que val la pena coneixer i sense els errors del passat potser no ho haguerem fet.

lolita lagarto ha dit...

l'experiència d'ara pot ser una experiència equívoca, la creiem bona només perquè és la d'ara..a més també podria ser que l'experiència no fos un grau sinó a l'inrevés..
el que està clar és que espifiar-la l'espifiarem amb això no ens equivocarem pas mai!

Lluís Bosch ha dit...

A mi no m'importaria seguir tenint l'edat que tinc, perquè ja m'hi he acostumat. Però amb l'experiència dels disset. Em temo que seria més divertit.

magazine.cat ha dit...

Crec que a qualsevol edat cometem error encara que als disset tinguéssim l’experiència d'un de cinquanta, en una cosa o altra la pifiariem, segur.

Adbega ha dit...

Cada edat té les seves coses i és llavors quan s'han de fer; el problema és quan en una determinada edat vols recuperar tot allò que no vas fer quan tocava, a pesar de l'experiència!

Gregori Samsa ha dit...

Tu vine cap aquí, Aina, i ja veuràs com et rejoveneixo en una sola sessió

Sí Lluna, sempre es pot treure profit de les errades

Lolita, has pillat el concepte

Sr Bosch, hi ha molts adults que es comporten com a adolescents. Ho sé perquè jo en sóc un

Magazine, és exactament això

Abdega, això que dius és molt habitual, voler recuperar el temps perdut. Sempre és millor això que resignar-se

M. Roser Algué Vendrells ha dit...

Crec que l'experiència és molt important, però segurament la d'ara, no ens serviria si tornessim enrera. És diu que l'home ( o la dona)és lúnic animal que sempre ensopega amb la mateixa pedra...Penso que s'ha de viure cada edat segons les circunstàncies del moment.
Petons,
M. Roser