LA PENYA

dijous, 12 de juliol de 2012

MOONTA-T'HO BÉ

   L'altre nit, mentre esnifava polvos talco sota la llum de la lluna al terrat de cas meva, vaig estar pensant amb la quantitat de peces musicals dedicades a aquest satèl·lit natural plegat de cràters i entestat en ocultar una cara. En qüestió de minuts vaig aconseguir recordar 73 cançons que toquen el tema. He triat les 5 que més m'agraden a mi. No les més guapes, si no les que m'agraden a mi:

FLAY ME THE MOON- Tema universalment famós de la mà, millor dit, de la veu d'en Frank Sinatra. Un dels temes més versionats de la història de la humanitat musical. Jo em quedo em la magnífica versió Vola'm a sa lluna d'en Cris Juanico (ex Ja t'ho diré) per la seva originalitat i personalitat





MOONDANCE- Tema de Van Morrison amb molta trempera, però que ja vaig colocar anteriorment en el meu suggeriment musical, així que posaré la versió d'en Michael Buble, un xicot amb rollo crooner que no ho fa malament.
 .
DANCING IN THE MOONLIGHT- Aquest grupet anomenat Toploader es van muntar una festa amb el rollo de la lluna i tal. La veritat és que no els hi conec cap més tema, però aquest em dóna molt bon rollo.
WALKING ON THE MOON- Police va ser un grup que es va inventar el terme reggae blanc per definir-se. A finals dels 70's, en el seu àlbum Reggatta de Blanc, hi varen incloure aquest tema llunàtic. Imprescindible per a tot aquell que li mola estar a la lluna.
BLUE MOON- Aquesta és una d'aquelles peces que se n'han fet infinitat de versions. N'hi ha moltes que valen la pena, però jo em quedo amb aquesta dels The Marcels. En aquest vídeo els nanos ja estan granadets, cosa que els fa més divertits.

I ara no feu com sempre, que us senyalo la lluna i us quedeu mirant el dit..

16 comentaris:

Pais secret ha dit...

No m´importaria gens que el pajarracu de´n Cris em cantés a l´orella el Vola´m a sa lluna (fa una estona m´has dit ocellet i m´ha fet gràcia...)La dels Toploader m´agrada escoltar-la conduint, pujant cap a casa. I la Blue Moon m´agrada la versió del Rod Stewart, més que la dels Marcels, que no Manels.

Bona tria i que no se t´acabi la bona lluna.

Pais secret ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Lluna ha dit...

A aquesta LLuna li agraden quasi totes les cançons dedicades... jijiji

Petonets llunero

M. Roser ha dit...

A mi m'han agradat més, la de Police i la de The Marcels...
No t'imagino contemplant la lluna des del terrat, encara que sigui esnifant succedanis...Segur que s'amaga darrera d'algun núvol d'allò més oportú, perquè fas més pinta d'udolar a la pobra lluna!!!
Petons.

belkis ha dit...

M'ha encantat molt la teva selecció. En aquest cas, m'agraden molt més les imparells i sobretot la primera: sabies que és una de les meves cançons preferides? tot i així, no coneixia aquesta versió ni a aquest cantant...mira, deu ser veritat allò que diu que "nunca te acostarás sin saber una cosa más".
Segur que si tu has comptat 73 cançons que parlen de la lluna, deuen existir-hi.
I si m'ho permets, m'agradaria afegir-ne una altra que a mi m'agrada també molt:
http://www.youtube.com/watch?v=zuQtX0nEo_E
I ara em pregunto si tot això és resultat d'esnifar polvos de talco o realment vols despistar-nos i ets un autèntic romàntic.

Quadern de mots ha dit...

Als mussols ens agradada la lluna en totes les seves versions i dimensions.

Sílvia ha dit...

Gràcies per aquests trossets de lluna, jo em quedo amb els the marcels, the police i sense dubte amb el Cris Juanico. Molen ;)

Alyebard ha dit...

Bona tria llunàtic

Gregori Samsa ha dit...

Sí, Belkis, la versió dels Rebeldes no està malament. I a més, em porta bons records..Erem tan joves, collons
I ara, agafem-nos de les mans i dancem despullats sota la lum de la lluna. Oh, yeah!

belkis ha dit...

Gregori per ballar, despullats o no, sola la llum de la lluna haurem de quedar a la nit....que ara fa molt sol i molta calo!!! ainsss

aina ha dit...

73? va, no m`ho crec. Ara et reto a posar-les totes. (el google treurà fum)

I quin dit més maco que tens.

Gregori Samsa ha dit...

Està bé, m'has engantxat
en realitat en són 69

El dit no és maco, és practic
el que realment tinc maco no ho faig servir per senyalar la lluna, precisament

Judit ha dit...

Va, que et faré un regalet, però amb una condició.

Vols ballar-la amb mi?

http://youtu.be/2Ed07ogWgiw

Elfreelang ha dit...

Totes les versions excel·lents, pel meu gust em quedo amb la primera...va bé per sobreviure tenir el cap a la lluna

Cesc Sales ha dit...

Marcels, sens duite. Tot i que la versió que en va fer l'immortal Elvis també m'agrada força (vull dir molt i molt)

Miss Yuste ha dit...

"Dancing in the moonlight" sempre ha sigut la meua cançó per l'estiu des del 2001. No hi ha cap CD recopilatori que faça per una festa amb els amics que no continga aquesta cançó.

Potser em recorda que van haver moments molt feliços en anys anteriors, malgrat que tot es vegera més negre.

Salut i peles, outsider :)